Mówiąca Piłka uczy cyferek i literek w języku polskim i angielskim, to jedna z tych zabawek, które pozostają atrakcyjne przez długi czas gdyż rosną wraz z dzieckiem.
Mówiąca Piłka edukacyjna 2 w 1 jest przeznaczona dla dzieci już od 6 miesiąca życia
Mówiąca piłka to zabawka, która pomoże każdemu maluszkowi w nauce alfabetu oraz liczenia od 1 do 10. Różnokolorowa, wykonana z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału wspaniale nadaje się do zabaw sportowych oraz doskonale sprawdzi się jako przytulanka.
Jak działa Mówiąca Piłka?
Rzuć piłkę do swojego dziecka, a usłyszycie wydobywający się z niej dźwięk cyferki. Gdy dziecko odrzuci piłkę do Ciebie, również usłyszycie cyferkę. I tak od 1 do 10! Podczas wspaniałej zabawy Twój maluszek szybko opanuje podstawy liczenia, rozwinie swoją koordynację ruchową oraz motorykę dużą.
Teraz wystarczy przełożyć materiał na piłce, przełączyć moduł dźwiękowy i Twoje dziecko będzie miało możliwość nauki polskiego alfabetu!
Rzucając razem ze swoja pociechą, usłyszycie kolejne literki A,B,C,D...., a także wiele innych zaskakujących dźwięków!
Mówiąca Piłka to:
- doskonała rozwojowa zabawka dla dzieci już od 6 miesiąca życia
- dźwięki polskich cyfr od 1 do 10
- dźwięki polskich liter alfabetu
- zabawne dźwięki i piosenki
Zabawka wymaga założenia 2 baterii AAA 1,5V (ma założone baterie testowe, ale obawiam się, że podczas doręczenia - wstrząsów, całkiem padną)
Jak się bawić Mówiącą Piłką?
ETAP 1
Dzieci w wieku 6-18 miesięcy
PRZYTULANIE:
Piłka wykonana jest z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału, dlatego doskonale nadaje się do przytulania.
NAUKA SŁUCHANIA
Przełącz moduł dźwiękowy piłki na tryb liczenia. Uderz w nią lub rzuć ją do kogoś, by wydała dźwięk. Przyciągniesz w ten sposób uwagę dziecka. Obserwuj, jak Twój maluszek śledzi wzrokiem wydającą dźwięki piłkę. Taka zabawa rozwija u dziecka umiejętności słuchania oraz skupiania uwagi.
RACZKOWANIE I ROZWÓJ MOTORYKI DUŻEJ
Połóż piłkę przed dzieckiem i pchnij ją delikatnie, by zaczęła się turlać. Pozwól Twojemu maluszkowi raczkować za piłką.
PRZEKŁADANIE.
Piłka jest dwustronna. Pozwól swojemu dziecku przekładać jej materiał ze strony z literkami na tę z cyferkami. Zabawa ta doskonali zarówno motorykę małą, jak i dużą Twojej pociechy (rączki i ramiona)
TURLANIE
Pozwól dziecku turlać piłkę po podłodze. Zabawa ta doskonali motorykę małą i dużą Twojego dziecka (rączki i ramiona).
PODRZUCANIE
Pozwól dziecku podrzucać piłkę. Zabawa ta doskonali motorykę małą i dużą Twojego dziecka (rączki i ramiona).
ETAP2
Dzieci w wieku 12-24 miesiące
NAUKA KOLORÓW
Różnokolorowa piłka doskonale nadaje się do nauki kolorów. Pokazuj dziecku różne barwy na piłce i razem je nazywajcie.
NAUKA CYFEREK
Naucz swoje dziecko cyferek od 1 do 10, pokazując mu je na piłce.
NAUKA LICZENIA
Zachęcaj swoje dziecko do nauki liczenia, wykorzystując w tym celu obrazki znajdujące się na stronie piłki z cyferkami.
NAZYWANIE PRZEDMIOTÓW
Zachęć swoje dziecko do nauki nowych wyrazów, wykorzystując
w tym celu obrazki znajdujące się na stronie piłki z cyferkami.
NAUKA LICZENIA PRZEZ SŁUCHANIE
Przełącz moduł dźwiękowy na tryb liczenia, a następnie rzuć lub uderz piłkę. Dziecko, słuchając, uczy się poprawniej wymowy cyfr od 1 do 10. Możesz także zachęcić swoją swoją pociechę do liczenia razem
z piłką.
ETAP 4
Dzieci w wieku 18-30 miesięcy
NAUKA ALFABETU
Dzięki literkom znajdującym się na piłce, możesz nauczyć swoje dziecko, jak wyglądają poszczególne samogłoski i spółgłoski.
NAZYWANIE PRZEDMIOTÓW
Wykorzystaj obrazki znajdujące się na stronie piłki z literkami, aby nauczyć dziecko nowych wyrazów w kolejności alfabetycznej
od A do Z.
NAUKA ALFABETU PRZEZ SŁUCHANIE
Przełącz moduł dźwiękowy na tryb alfabetu, a następnie rzuć lub uderz piłkę. Dziecko, słuchając, uczy się poprawniej wymowy literek. Możesz także zachęcić swoją swoją pociechę do mówienia literek razem z piłką.
WZBUDZANIE ZAINTERESOWANIA MUZYKĄ
Po zakończeniu alfabetu z piłki wydobędzie się melodia piosenki „Alfabet”.
IDENTYFIKOWANIE LITEREK
Powiedz głośno jakąś cyferkę lub literkę i zachęć dziecko do wskazania jej na piłce.
IDENTYFIKOWANIE PRZEDMIOTÓW I ZWIERZĄT
Powiedz głośno nazwę przedmiotu lub zwierzątka i zachęć dziecko do wskazania ich na piłce.
KOPANIE
Pozwól swojemu dziecku kopać piłkę. Zabawa tak doskonali motorykę dużą oraz równowagę Twojej pociechy.
ETAP 5
Dzieci w wieku 18-30 miesięcy
RZUCANIE I ŁAPANIE
Użyj piłki do rzucania i łapania. Zabawa doskonali umiejętności łapania i rzucania.
CYFRY PARZYSTE I NIEPARZYSTE
Wykorzystaj stronę piłki z cyferkami do nauki Twojego dziecka cyfr parzystych i nieparzystych.
Cyfry w górnej części piłki są nieparzyste, w dolnej – parzyste.
SAMOGŁOSKI
Naucz swoje dziecko samogłosek, wskazując je na piłce.
ZABAWA W GRUPIE
W zabawie może wziąć udział jedna lub więcej osób. Ustawcie się w kółko i rzucajcie do siebie piłkę, słuchając dźwięków alfabetu lub cyferek. W każdej rundzie licząca lub mówiąca alfabet piłka nagle wyda dźwięk wiwatujących dzieci. Osoba, która w tym momencie trzyma piłkę, powinna dostać jakieś edukacyjne zadanie związane z liczeniem lub alfabetem np. liczenie od tyłu od 10 do 1, powiedzenie trzech nieparzystych cyfr, samogłosek lub nazwy zwierzątka zaczynającego się na litrę m. W czasie tej gry dzieci jednocześnie bawią się i uczą.
Centrum wsparcia rodziców K's Kids
- propozycje zabaw z wykorzystaniem mówiącej piłki
Opinia nauczyciela:
"Mówiąca Piłka to zabawka wszechstronnie stymulująca rozwój. Może towarzyszyć dziecku na wielu kolejnych etapach jego dorastania.
Na początku, piłka intryguje kolorami i dźwiękiem. Kształt miękkiej, pozbawionej wystających elementów kuli, zapewnia bezpieczną zabawę nawet kilkumiesięcznemu maluchowi.
Starsze dziecko zauważy, że piłkę można wywrócić na drugą stronę i tym samym zmienić jej kolorystykę, zobaczyć nowe obrazki. Te działania, wymagające koordynacji wzrokowo- ruchowej przyczynią się do usprawnienia komunikacji" ręka-oko" oraz wpłyną pozytywnie na wzmocnienie sprawności manualnej.
Kolorowe rysunki, proste i czytelne nawet dla małego dziecka, pomogą nauczyć kojarzenia słowa z przedmiotem. Uświadomią dziecku, że słowo "kot" i rysunek przedstawiający kota mają ze sobą ścisły związek. W początkowej fazie, to dorosły wskazuje rysunek i nazywa go, dziecko jest tylko słuchaczem i obserwatorem. Starsze dziecko samo potrafi wskazać nazwany przedmiot, zaczyna aktywnie uczestniczyć w zabawie. W miarę rozwoju mowy, nazywa wskazany rysunek już bez pomocy dorosłego. Wreszcie, 4-5 letnie dziecko może już zwrócić uwagę na pierwszą głoskę każdego słowa przedstawionego na rysunkach.
Głos wyraźnie artykułujący głoski ułatwi odsłuchanie pierwszego dźwięku w wyrazie. Umiejętność ta, jest niezbędna jako przygotowanie do analizy i syntezy wyrazów, w procesie przygotowania do nauki czytania i pisania.
Warunkiem opanowania tych umiejętności jest sprawny podział usłyszanego słowa na poszczególne głoski. Zdolność ta, wydaje się nam dorosłym, banalnie łatwa, jednak dzieci słyszą tylko słowo w całości. Aby wychwycić pojedyncze dźwięki wymagają treningu, a w tym pomocna będzie zabawa z piłką.
Szczególną zaletą Mówiącej Piłki jest to ,że prezentuje ona prawdziwe brzmienie głosek, co znacznie ułatwia dzieciom ich usłyszenie.
Druga strona zabawki - z cyframi wspomaga rozwój umiejętności matematycznych.
Podobnie jak strona z literkami, również i ta, wspomaga rozwój dziecka na wielu poziomach. Zapoznaje dziecko z pojęciami matematycznymi: cyframi, uczy liczenia na konkretach, to znaczy ułatwia zrozumienie zależności między znakiem graficznym a liczbą przedstawionych przedmiotów. Zachęca do samodzielnego przeliczania przedmiotów i jednocześnie nazywania ich.
W późniejszym okresie, gdy dziecko będzie większe, Mówiąca Piłka może pomóc w określaniu położenia przedmiotów względem innych i nauce poprawnego stosowania określeń: " nad", "pod", "obok", " wyżej", "niżej", oraz określaniu stron prawej i lewej. Wreszcie, dzięki zastosowaniu wyraźnych, żywych barw, zabawka ta może bez wątpienia służyć jako pomoc w nauce nazw kolorów. Tutaj, tak samo jak
w przypadku nazywania przedmiotów, dziecko najpierw obserwuje i słucha, a potem już samo wskazuje i nazywa dany kolor. Ponadto, wyraźne rysunki mogą stać się inspiracją dla małych rysowników, jeśli dziecko nie wie jak narysować motyla lub rybę z łatwością może skopiować rysunek z piłki.
Zabawne, jednorodne artystycznie rysunki zapewniają dziecku już od najwcześniejszych miesięcy kontakt ze stylistyką na wysokim poziomie, nie zabarwioną kiczem czy przesłodzoną, jak to często dzieje się z produktami przeznaczonymi dla dzieci.
Bardzo istotną, z punktu widzenia nauczyciela cechą zabawki edukacyjnej jest to, że Mówiąca Piłka daje możliwość stopniowego aktywizowania dziecka.
W miarę upływu czasu, z biernego obserwatora staje się ono aktywnym uczestnikiem zabawy, lub wręcz jej inicjatorem.
Dzięki temu dziecko zachowuje ciągłą aktywność intelektualną, jest zachęcane do podejmowania coraz to nowych zadań, trudniejszych i wymagających większego wysiłku. Jednocześnie czerpiąc radość z przytulania, turlania, kopania, podrzucania i łapania tej kolorowej, wesołej zabawki. Uważam, że Mówiąca Piłka spełnia wszelkie wymagania stawiane przed zabawką aktywizującą rozwój dziecka, a ponadto może służyć dziecku przez kilka lat. Zasługuje na uwagę zarówno pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, gdyż jest atrakcyjna dla każdej grupy wiekowej, jak i dla rodziców dbających o wszechstronny rozwój swojego dziecka.
Opinię o produkcie wyraził nauczyciel dyplomowany z 25-letnim stażem
mgr Renata Krawczyk
Zdjęcia: