Mówiąca piłka 2w1 (20cm+DVD) K`sKids

Mówiąca Piłka uczy cyferek i literek w języku polskim i angielskim, to jedna z tych zabawek, które pozostają atrakcyjne przez długi czas gdyż rosną wraz z dzieckiem.

Mówiąca Piłka edukacyjna 2 w 1 jest przeznaczona dla dzieci już od 6 miesiąca życia

Chwilowo niedostępny







     

Mówiąca piłka to zabawka, która pomoże każdemu maluszkowi w nauce alfabetu oraz liczenia od 1 do 10. Różnokolorowa, wykonana z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału wspaniale nadaje się do zabaw sportowych oraz doskonale sprawdzi się jako przytulanka.

                                Jak działa Mówiąca Piłka?

Rzuć piłkę do swojego dziecka, a usłyszycie wydobywający się z niej dźwięk cyferki. Gdy dziecko odrzuci piłkę do Ciebie, również usłyszycie cyferkę. I tak od 1 do 10! Podczas wspaniałej zabawy Twój maluszek szybko opanuje podstawy liczenia, rozwinie swoją koordynację ruchową oraz motorykę dużą.

Teraz wystarczy przełożyć materiał na piłce, przełączyć moduł dźwiękowy i Twoje dziecko będzie miało możliwość nauki polskiego alfabetu!

Rzucając razem ze swoja pociechą, usłyszycie kolejne literki A,B,C,D...., a także wiele innych zaskakujących dźwięków!

Mówiąca Piłka to:
- doskonała rozwojowa zabawka dla dzieci już od 6 miesiąca życia
- dźwięki polskich cyfr od 1 do 10
- dźwięki polskich liter alfabetu
- zabawne dźwięki i piosenki

Zabawka wymaga założenia 2 baterii AAA 1,5V  (ma założone baterie testowe, ale obawiam się, że podczas doręczenia - wstrząsów, całkiem padną)

                                 Jak się bawić Mówiącą Piłką?

ETAP 1
Dzieci w wieku 6-18 miesięcy


PRZYTULANIE:
Piłka wykonana jest z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału, dlatego doskonale nadaje się do przytulania.

NAUKA SŁUCHANIA
Przełącz moduł dźwiękowy piłki na tryb liczenia. Uderz w nią lub rzuć ją do kogoś, by wydała dźwięk. Przyciągniesz w ten sposób uwagę dziecka. Obserwuj, jak Twój maluszek śledzi wzrokiem wydającą dźwięki piłkę. Taka zabawa rozwija u dziecka umiejętności słuchania oraz skupiania uwagi.

RACZKOWANIE I ROZWÓJ MOTORYKI DUŻEJ
Połóż piłkę przed dzieckiem i pchnij ją delikatnie, by zaczęła się turlać. Pozwól Twojemu maluszkowi raczkować za piłką.

PRZEKŁADANIE.
Piłka jest dwustronna. Pozwól swojemu dziecku przekładać jej materiał ze strony z literkami na tę z cyferkami. Zabawa ta doskonali zarówno motorykę małą, jak i dużą Twojej pociechy (rączki i ramiona)

TURLANIE
Pozwól dziecku turlać piłkę po podłodze. Zabawa ta doskonali motorykę małą i dużą Twojego dziecka (rączki i ramiona).

PODRZUCANIE
Pozwól dziecku podrzucać piłkę. Zabawa ta doskonali motorykę małą i dużą Twojego dziecka (rączki i ramiona).


ETAP2
Dzieci w wieku 12-24 miesiące


NAUKA KOLORÓW
Różnokolorowa piłka doskonale nadaje się do nauki kolorów. Pokazuj dziecku różne barwy na piłce i razem je nazywajcie.

NAUKA CYFEREK
Naucz swoje dziecko cyferek od 1 do 10, pokazując mu je na piłce.

NAUKA LICZENIA
Zachęcaj swoje dziecko do nauki liczenia, wykorzystując w tym celu obrazki znajdujące się na stronie piłki z cyferkami.

NAZYWANIE PRZEDMIOTÓW
Zachęć swoje dziecko do nauki nowych wyrazów, wykorzystując
w tym celu obrazki znajdujące się na stronie piłki z cyferkami.

NAUKA LICZENIA PRZEZ SŁUCHANIE
Przełącz moduł dźwiękowy na tryb liczenia, a następnie rzuć lub uderz piłkę. Dziecko, słuchając, uczy się poprawniej wymowy cyfr od 1 do 10. Możesz także zachęcić swoją swoją pociechę do liczenia razem
z piłką.


ETAP 4
Dzieci w wieku 18-30 miesięcy


NAUKA ALFABETU

Dzięki literkom znajdującym się na piłce, możesz nauczyć swoje dziecko, jak wyglądają poszczególne samogłoski i spółgłoski.

NAZYWANIE PRZEDMIOTÓW
Wykorzystaj obrazki znajdujące się na stronie piłki z literkami, aby nauczyć dziecko nowych wyrazów w kolejności alfabetycznej
od A do Z.

NAUKA ALFABETU PRZEZ SŁUCHANIE
Przełącz moduł dźwiękowy na tryb alfabetu, a następnie rzuć lub uderz piłkę. Dziecko, słuchając, uczy się poprawniej wymowy literek. Możesz także zachęcić swoją swoją pociechę do mówienia literek razem z piłką.

WZBUDZANIE ZAINTERESOWANIA MUZYKĄ
Po zakończeniu alfabetu z piłki wydobędzie się melodia piosenki „Alfabet”.

IDENTYFIKOWANIE LITEREK
Powiedz głośno jakąś cyferkę lub literkę i zachęć dziecko do wskazania jej na piłce.

IDENTYFIKOWANIE PRZEDMIOTÓW I ZWIERZĄT

Powiedz głośno nazwę przedmiotu lub zwierzątka i zachęć dziecko do wskazania ich na piłce.

KOPANIE
Pozwól swojemu dziecku kopać piłkę. Zabawa tak doskonali motorykę dużą oraz równowagę Twojej pociechy.


ETAP 5
Dzieci w wieku 18-30 miesięcy

RZUCANIE I ŁAPANIE
Użyj piłki do rzucania i łapania. Zabawa doskonali umiejętności łapania i rzucania.

CYFRY PARZYSTE I NIEPARZYSTE
Wykorzystaj stronę piłki z cyferkami do nauki Twojego dziecka cyfr parzystych i nieparzystych.
Cyfry w górnej części piłki są nieparzyste, w dolnej – parzyste.

SAMOGŁOSKI
Naucz swoje dziecko samogłosek, wskazując je na piłce.

ZABAWA W GRUPIE
W zabawie może wziąć udział jedna lub więcej osób. Ustawcie się w kółko i rzucajcie do siebie piłkę, słuchając dźwięków alfabetu lub cyferek. W każdej rundzie licząca lub mówiąca alfabet piłka nagle wyda dźwięk wiwatujących dzieci. Osoba, która w tym momencie trzyma piłkę, powinna dostać jakieś edukacyjne zadanie związane z liczeniem lub alfabetem np. liczenie od tyłu od 10 do 1, powiedzenie trzech nieparzystych cyfr, samogłosek lub nazwy zwierzątka zaczynającego się na litrę m. W czasie tej gry dzieci jednocześnie bawią się i uczą.


Centrum wsparcia rodziców K's Kids
- propozycje zabaw z wykorzystaniem mówiącej piłki


Opinia nauczyciela:

       "Mówiąca Piłka to zabawka wszechstronnie stymulująca rozwój. Może towarzyszyć dziecku na wielu kolejnych etapach jego dorastania.

Na początku, piłka intryguje kolorami i dźwiękiem. Kształt miękkiej, pozbawionej wystających elementów kuli, zapewnia bezpieczną zabawę nawet kilkumiesięcznemu maluchowi.
Starsze dziecko zauważy, że piłkę można wywrócić na drugą stronę i tym samym zmienić jej kolorystykę, zobaczyć nowe obrazki. Te działania, wymagające koordynacji wzrokowo- ruchowej przyczynią się do usprawnienia komunikacji" ręka-oko" oraz wpłyną pozytywnie na wzmocnienie sprawności manualnej.

Kolorowe rysunki, proste i czytelne nawet dla małego dziecka, pomogą  nauczyć kojarzenia słowa  z przedmiotem. Uświadomią dziecku, że  słowo "kot" i rysunek przedstawiający kota mają ze sobą ścisły związek. W początkowej fazie, to dorosły wskazuje rysunek i nazywa go, dziecko jest tylko słuchaczem i obserwatorem.  Starsze dziecko samo potrafi wskazać nazwany przedmiot, zaczyna aktywnie uczestniczyć w zabawie. W miarę rozwoju mowy,  nazywa wskazany rysunek już bez pomocy dorosłego. Wreszcie, 4-5 letnie dziecko może już  zwrócić uwagę na pierwszą głoskę każdego słowa przedstawionego na rysunkach.

Głos wyraźnie artykułujący  głoski ułatwi odsłuchanie pierwszego dźwięku w wyrazie. Umiejętność ta, jest niezbędna jako przygotowanie do analizy i syntezy wyrazów, w procesie przygotowania do nauki czytania i pisania.
Warunkiem opanowania  tych umiejętności jest sprawny podział usłyszanego słowa na poszczególne głoski. Zdolność ta, wydaje się nam dorosłym, banalnie łatwa, jednak dzieci słyszą tylko słowo w całości. Aby wychwycić pojedyncze dźwięki  wymagają treningu, a w tym pomocna będzie zabawa z piłką.

Szczególną zaletą Mówiącej Piłki jest to ,że prezentuje ona prawdziwe brzmienie głosek, co znacznie ułatwia dzieciom ich usłyszenie. 

Druga strona zabawki - z cyframi wspomaga rozwój umiejętności matematycznych.

Podobnie jak strona z literkami, również i ta, wspomaga rozwój dziecka na wielu poziomach. Zapoznaje dziecko z pojęciami matematycznymi: cyframi, uczy liczenia na konkretach, to znaczy ułatwia zrozumienie zależności między znakiem graficznym a liczbą przedstawionych przedmiotów. Zachęca do samodzielnego przeliczania przedmiotów i jednocześnie nazywania ich.

W późniejszym okresie, gdy dziecko będzie większe, Mówiąca Piłka może pomóc w określaniu położenia przedmiotów względem innych i nauce poprawnego stosowania określeń: " nad", "pod", "obok", " wyżej", "niżej", oraz określaniu stron prawej i lewej. Wreszcie, dzięki zastosowaniu wyraźnych, żywych barw, zabawka ta może bez wątpienia służyć jako pomoc w nauce nazw kolorów. Tutaj, tak samo jak
w przypadku nazywania przedmiotów, dziecko najpierw obserwuje i słucha, a potem już samo wskazuje i nazywa dany kolor. Ponadto, wyraźne  rysunki mogą stać się inspiracją dla małych rysowników, jeśli dziecko nie wie jak narysować motyla lub rybę z łatwością może skopiować rysunek z piłki.
Zabawne, jednorodne artystycznie rysunki zapewniają dziecku już od najwcześniejszych miesięcy kontakt ze stylistyką na wysokim poziomie, nie zabarwioną kiczem czy  przesłodzoną, jak to często dzieje się z produktami przeznaczonymi dla dzieci.

Bardzo istotną,  z punktu widzenia nauczyciela cechą zabawki edukacyjnej jest to, że Mówiąca Piłka daje możliwość stopniowego aktywizowania dziecka.
W miarę upływu czasu, z biernego obserwatora staje się ono aktywnym uczestnikiem zabawy, lub wręcz jej inicjatorem.
Dzięki temu dziecko zachowuje ciągłą aktywność intelektualną, jest zachęcane do podejmowania coraz to nowych zadań, trudniejszych i wymagających większego wysiłku. Jednocześnie czerpiąc radość  z przytulania, turlania, kopania, podrzucania i łapania tej kolorowej, wesołej zabawki. Uważam, że Mówiąca Piłka spełnia wszelkie wymagania stawiane przed zabawką aktywizującą rozwój dziecka, a ponadto może służyć dziecku przez kilka lat. Zasługuje na uwagę zarówno pedagogów przedszkolnych i wczesnoszkolnych, gdyż jest atrakcyjna dla  każdej grupy wiekowej,  jak i dla rodziców dbających o wszechstronny rozwój swojego dziecka.
Opinię o produkcie wyraził nauczyciel dyplomowany z 25-letnim stażem
mgr Renata Krawczyk
 

Zdjęcia: